kullanıcı girişi

kullanıcı adı veya e-mail

Şifre

üye olcam | şifremi unuttum

giriş
Yeni > Eski
Eski > Yeni
A'dan Z'ye
Z'den A'ya
Başlangıç
Bitiş
Tanımlarda arat
Entrylerde arat
İyisinden
gündemler (200)
sayfa >>

    hz peygamber in esleri

    1.
    hz. peygamber, ilk olarak 25 yaşında evlenmiş ve 50'li yaşlarına kadar tek hanımı olan hz. hatice ile beraber yaşamıştır.

    hz. hatice'nin ölümüyle iki veya üç yıl kadar bir tür yas tutmuş ve hanımsız kalmıştır. bu süre boyunca hiçbir kadınla evlenmemiş, hiçbir kadına el sürmemiştir.

    ondan sonra ise önce en sevgili dostu ebu bekir ile olan dostluğunu pekiştirmek ve zeki bir kadını bir din bilgini olarak bizzat yetiştirmek için, onun kızı aişe ile hayatını birleştirmiştir. şayet sahih-i buhari'de yer alan rivayet doğruysa altı yaşındayken nişan niyetine yapılan bir nikah kıydığı hz. aişe dokuz yaşına geldiğinde ve onun babası olan hz. ebu bekir "ey allah'ın elçisi eşini artık yanına almalısın" dediğinde hz. aişe'yi yanına almıştır. ancak çok kimse tarafından güvenilir bulunan başka bazı rivayetler bu evliliği hz. aişe'nin daha geç yaşlarına yerleştirmektedirler, bu da belirtilmelidir.

    hz. aişe ile yaklaşık aynı zamanda nişanlandığı ama hz. aişe gibi kendisiyle de iki üç yıl kadar karı koca hayatı yaşamayıp evine almadığı diğer bir eşi ise yaşı kendisinden büyük olan hz. sevde idi. hz. sevde küçüklüğünde hz. muhammed'e (selamet ve salât onun üzerine olsun) âşık olmasıyla bilinirdi. ancak kaderin şartları gereği hz. sevde başkasına eş olarak gitmek zorunda kalmış ve hz. peygamber ile ancak kendi eşinin ve hz. hatice'nin vefatından sonra evlenme fırsatı yakalamıştı.

    bu evliliklerden hemen sonra müslümanların siyasi ve askeri bir güç haline gelmek zorunda kaldıkları medine dönemi başladı.

    bu dönemde çok sayıda mümin erkek şehit oluyordu veya eşleri müslüman olmayıp kendilerini boşayan birçok kadın eşsiz ve korumasız kalıyordu. bunun üzerine, sanırım bedir veya uhud savaşlarından birinin ardından, mümin erkeklere kocasını kaybeden bu savunmasız kadınlarla ikişer, üçer, dörder evlenmeleri emredildi. ancak aynı ayetlerde şayet bu savunmasız kadınlara adaletli davranmayacaksınız, o zaman bir tek eşinizden fazlasını nikahlamamalısınız, dendi. söz konusu ayet nisa suresi üçüncü ayettir: "eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikahlayın. eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o taktirde bir tane nikahlayın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur."

    İşte kocasız ve savunmasız kalan bu dulların, sayıları kadınlara nispeten az olan mümin erkekler tarafından ikişer, üçer, dörder nikahlanmasını emreden bu ayetten sonra hz. peygamber de daha fazla dul kadınla evlendi. nitekim hz. peygamberin evlendiği tek bakire kadın hz. aişe'dir.

    hz. peygamber medine dönemindeki bu evliliklerinde dul kadınlara diğer az çok varlıklı müminlerin de yapmakla emrolunduğu gibi sahip çıkmayı hedeflemenin yanında, düşman kabilelerle evlilik bağı kurarak yakınlaşmayı da hedefliyordu. meselâ mekke'nin liderliğini ebu cehil'den devralan ebu süfyan'ın dul kalmış kızı ile, müslümanlarla yaptığı anlaşmaya ihanet eden ve karşılığında idam edilen yahudi lideri ibnu hüyey'in kızı safiyye ile evlenmişti. böylece onların kabileleri ve güçlü erkek akrabalarıyla akrabalık bağı kurarak arayı yumuşatmayı, kırgınlıkları gidermeyi amaçlamıştı.

    işte görüldüğü üzre, hz. peygamberin dul kadınlara sahip çıkma ve rakip kabile liderleriyle kan bağı kurma vazifesi daha fazla olduğu için ona dört kadından fazlasıyla evlenme izni verilmiştir. onun aynı anda evli olduğu kadın sayısı en fazla dokuz olmuştur.

    ey, allah'ın sevgilisi sana milyonlarca kez selâm ve salât olsun. seni anlamayan, hiç tanımayan insanlar seni nelerle suçluyorlar, oysa sen aslında nasıl hareket ettin...
    2.
    (bkz: hz aise)
    3.
    sümme haşaa. hz peygamberin eşi benzeri yoktur olamaz da. tövbe deyin bre kafirler..

    edit: size de yaranılmıyor amına koyum. jet hızıyla eksiyi kaptım yine..
    4.
    ' vay be işte adalet!' dedirten sayıdadırlar.
    'sahip olduğunuz cariyelerle yetinin'. oldu canım. cariyeler de plastikten üretiliyo zaten.
    ey, insan beyni ve iradesi! senden milyonlarca kez rica ediyorum. biraz işe yara len!
    5.
    hic olmamasi gerekliligine inandigim durumdur. zira dini yaymanin daha edepli yollari da vardir*.
    6.
    aptalca açılmış bir konuya adam gibi verilmiş bir cevap içeren konudur..

    bazıları yine kusmuklarını dökmüş..

    bre bir su dökünde kokmasın ve bulandırmasın midelerimizi..
    7.
    bazılarının yaptığı gibi agresif ve anlama çabası içermeyen tepkilerle, konu hakkındaki açıklamalar bile okunmadan cevap yetiştirilmek yerine, sükûnet ve kavrama çabasıyla düşünülmesini istediğimiz çok istismar edilmiş bir konu.

    bu konu hakkında yapılan "tarihî bağlam"a dair izahların bir kısmı aslında her şeyi ortaya koymakta ve hz. peygamber'in evliliklerinin kendi zamanında neden çok normal görüldüğünü de anlamamızı sağlamaktadır. bugün birisi on altıncı yüzyıldaki bir ayrılık hikâyesini işitir ve "aptallar bir telefon etseymişler ya birbirlerine" derse tam bir anakronizm ve büyük bir saçmalık olur değil mi? eğer yukarıda da önemli bir kısmını sunmaya çalıştığımız tarihsel ve bağlamsal açıklamalara bakarlarsa, hz. peygamber'in evlilikleri hakkında ileri geri konuşan insanlar göreceklerdir ki onların durumu işte bu anakronizmden çok farklı değildir.
    8.
    sayılarının birden fazla olmasının nedeni, hz. muhammed'in kölelerle evlenip onlara özgürlüklerini bağışlamasıdır.*
    9.
    mü'minlerin* anneleridir (r.a).
    10.
    hic biri herhangi birimizin annesinden daha degerli olamayacak kisilerdir.
    12.
    icabında mülkiyeti olduğu için 40 yaşındaki haticedir, gerektiğinde körpe olduğu için 9 yaşındaki ayşedir. kimi zaman özgür bıraktığı kölesinin eşi kimi zaman babası sözü geçen bir insan olduğu için evlenilen kızdır. sayısı boldur...
    muhammed ileride o yaşta değildi şu yaştaydı, yok be arabistan'da sıcaklar kızları erken olgunlaştırıyor, kölelikten azletmek için yaptı, savaşta kocasız kalan kadınlara sahip çıkmak için aldı gibi abidik gubidik mazeretleri öne sürecek müritlerini öngörmüş demek ki yoksa cesaret ister...
    13.
    bazılarının kulaktan dolma* bilgilerle hz. muhammed*'e karşı bir silah gibi kullanmaya çalıştıkları* müminlerin anneleri olan hanımlardır. içinizde islama karşı bir düşmanlık varsa * daha sağlam, dayanak noktası olan iddialarla gel, yahudi fitnecilerinin ortaya attığı dedikoduları dayanak alma ki, ben de size * gülmeyeyim.
    14.
    angutların bilmeden atlamamaları gereken meseledir. hassas bir meseledir.
    15.
    (bkz: sadakallahülazim)
    16.
    bazılarının kulaktan dolma bilgilerle hz. muhammed'i övmek için güzel bir durummuş gibi kullandıkları sayıları oldukça fazla kadınlardır. kimine göre köleleri azad etmek için evlenmiştir* kimine göre islamı yaymak için. içinizde dogmanın allah'ı * varsa savunabileceğiniz daha sağlam olay ve durumlar bulmanızı isteyemeyeceğim zaten, takılın. *
    17.
    sayısıyla hiçbir aklı başında müslümanın övünmediği eşlerdir*. biz daha çok onun insanlığıyla, insan sevgisiyle, çektiği çilelerle, allahın sevgilisi oluşuyla, kahramanlığıyla, cesaretiyle, dünya malına zerre tamah etmeyişiyle övünürüz.
    sizin de bu konularda onunla yarışabilecek bir sevdiğiniz varsa siz de övünün.
    18.
    metin, ali, feyyaz...

    1, 2, 3 yetmez. 4, 5, 6 olsun!!!!
    19.
    bazen insanlara bir$eyler anlatırken -tıpkı diğer insanlar gibi-, kısa süre de olsa es verirmiş kendisi. hah, onlar i$te.
    21.
    sayısını tam olarak bilmediğim kadınlardır. (bu bir tanımdır)

    şimdi acaba nerden başlasak?

    1)denildiği gibi muhammed zeki bir kadını dindar olarak yetiştirmek istiyorsa neden yaşı büyük bir bayanı tercih etmemiştir? 6 yaşında bir çocuğa nişan 9 yaşına gelince de nikah kıymanın mantığı nedir? küçük yaştan eğitmekse maksat bu işi pekala ebu bekir de yapabilir değil mi? haydi yapamadı diyelim muhammed'in eğitmek için illa nikah mı kıyması gerekir küçücük çocuğa?

    2)"ancak kaderin şartları gereği hz. sevde başkasına eş olarak gitmek zorunda kalmış ve hz. peygamber ile ancak kendi eşinin ve hz. hatice'nin vefatından sonra evlenme fırsatı yakalamıştı." bakın burda ne güzel birbirini seven ama kaderin ağları yüzünden kavuşamayan iki insan evlenmiş ne mutlu!

    3)"bu evliliklerden hemen sonra müslümanların siyasi ve askeri bir güç haline gelmek zorunda kaldıkları medine dönemi başladı." sanırım siyasi ve askeri bir güç haline gelmek zorunda kalmak ne demektir birileri açıklamalı! burda kastedilen mekke ahalisi ile olan sürtüşmeler ise bu sürtüşmelerin temelinde müslümanların zaten bir güç olması yatmaktadır. ama müslümanlar yani günahsız ahali güç olmayı istememiştir değil mi bu bir zorunluluktur!

    4)"nitekim hz. peygamberin evlendiği tek bakire kadın hz. aişe'dir." bu konuda yorum yapmak dahi istemiyorum. ne mutlu ona!

    5)evlilik yoluyla yakınlaşma çok doğru bir tespittir. müslümanların amaçladığı budur. yükselen güç , gücünü kaybeden asil ailelerle evlilikler yaparak toplum gözünde güçlerini meşru kılmaya çalışırlar. güç kaybeden asillerse bu yolla hayatta kalmaya çalışır.

    6)ayrıca muhammedin aslında nasıl hareket ettiğini biliyorum ama siz bilmiyorsunuz neden çünkü ben mantık kullanarak sorgulamak yerine inanmayı seçiyorum demek de hoş bir şey sanki.

    bitti.
    22.
    peygamberi anladınız zevceleri kaldı.