kullanıcı girişi

kullanıcı adı veya e-mail

Şifre

üye olcam | şifremi unuttum

giriş
Yeni > Eski
Eski > Yeni
A'dan Z'ye
Z'den A'ya
Başlangıç
Bitiş
Tanımlarda arat
Entrylerde arat
İyisinden
gündemler (200)
sayfa >>

    nikbin

    1.
    bilgi içerikli yazıları ile sözlüğe çok şey katacak yazarımız.
    tarsus ilçesinin hangi ile bağlı olduğunu sormaktan kaçınınız.
    hoş geldin.
    2.
    iyimser anlamına gelen sözcüktür efem.
    inanmayan tdk'dan bakıyormuş.

    http://www.tdk.gov.tr
    3.
    en sevdiği arkadaşlarından biri tarsuslu olsa da kendisi bigalı (bkz: biga) olan boun sözlük yazarı. iyimserliğin, gerçekçi davranışlar üretmeye kötümserlikten çoğu zaman daha elverişli olduğu gerçeğini daha yeni anlamıştır ve kendini bu yönde geliştirmeye çalışmaktadır. kendisine osmanlı türkçesi'nde iyimser anlamına gelen nikbin rumuzunu seçmesi de bundandır. ayrıca kendisine hoşgeldin diyen ve kendisi hakkındaki ilk entry'yi giren bkrcnr'ye teşekkürlerini arz etmektedir.
    4.
    sozlugu medreseye ceviren yazar.
    5.
    cemaatci cocuklara en saf, en temiz, tatli, seker cocuklar diyerek taktigi gozlugun altinda kalmis yazar.
    (bkz: tipsizliginden konusamamasindan cemaatciyi anlamak).
    ayrica anadolu insani'nin en saf hali hic de cemaatci olmak zorunda degildiri ogrenmesi gereken literally hoca.
    6.
    dindarlardan nefret eden ve onlara açıkça kaba hakaretler etmekten çekinmeyecek kadar darkafalı ve kindar olan sevgisiz, insanlıksız insanların, başka insanlarla alay etmekle vakit harcamak yerine işe yarar, düzgün bilgi verdiği için nefret ettiği, bunların boun sözlükçü olanlarının üşenmeyip bütün entry'lerini sırayla aradığı ve "boş oy" bastığı yazar.
    7.
    (bkz: insanlıksız insan)
    8.
    yazdığı entrylerin doğruluğuna cevap veremeyenlerin şahsına hakaret ettikleri yazar. o ve onun gibilier gerçek hayatta da oldukça fazladır. eğer iyi bir insan olursanız kerametin gözlükte ve ya gözde olmadığını anlayabilirsiniz. *
    (bkz: sessiz çoğunluk)
    10.
    işi gücü yokmuş gibi millete laf anlatmak, insanlara göremedikleri bakış açılarını da göstermek için boun sözlükte birkaç koca gününü heba etmiş, takıntı derecesinde ideallere sahip bounsözlük yazarı. bir miktar kafayı dinlemesi kendisi için çok iyi olacaktır. inandığı ilkeler adına yapması gerekeni zaten yapmıştır, şimdi kendi hayatına gerektiği kadar özen göstermeye başlamalıdır.
    11.
    üzerine fazla yüklenildiğini düşündüğüm yazar. biraz daha hoşgörülü olabiliriz birbirmize diye düşünüyorum. cemaatler ve cemaatçilerden haz etmeyebiliriz, hatta ve hatta inanç, ibadet sadece allah la kul arasında geçmesi gereken kavramlar olduğu için bu oluşumları oldukça gereksiz ve saçma da bulabiliriz * ancak bu birbirmizin fikirlerine saygı duymayacağımız anlamına gelmez.
    12.
    artık sözlükte göremediğimiz, göremeyeceğimiz yazardır. yazmaktan da okumaktan da vazgeçmiştir. karşıt görüşlerin aynı ortamda barınmalarıyla güzel işler çıkacağına inanan biri olarak, üzerine fazla gidildiğini, düşüncelerine saygı duyulmadığını görerek üzüldüm. sözlük için bir kayıptır. sözlükte bilgi içeren başlıklar açan nadir yazarlardan biridir çünkü.
    13.
    an itibariyle sözlüğe geri dönmüş olan, ancak inşallah günde üçten fazla entry yazmamaya ve yazdıklarını da kısa tutmaya, yazdığı konuların cahillerinin bilmeden söyledikleriyle kafasını yormamaya da karar vermiş olan sözlükçü.
    14.
    kendisine çatır çatır, fosur fosur ve kıtır kıtır cevap yazanları bir tek örnek dışında direkt olarak, özel mesajlar yoluyla muhatap almamış olan sözlükçüdür --o istisna da sözkonusu cevapçının özel mesaja başvurması nedeniyle gerçekleşmiştir. bu yüzden kendisinin millete özel mesajla hakaret ettiği bir yalandır.

    kendisinin yazdığı bir entry'ye muhtemelen sarhoş kafayla ve kendisinin ne yazdığını hiç anlamaksızın iki cevap yazmış, bu cevaplarında bir de anlamadığı bu entry ile aklısıra dalga geçerek ona hakaret etmiş bir sözlük yazarı tarafından karalanmaya çalışılmaktadır.

    aldığımız bildirimlere göre, bu diğer sözlük yazarı nikbin'e kendisiyle dalga geçme amaçlı bir özel mesaj daha yazmış, bu mesajına terbiyeli ama okkalı bir cevap alınca, asıl alaycı-hakaretçinin kendisi olduğunu unutup nikbin'i "kendisine cevap verenlere özel mesajla hakaret etmesiyle ünlüdür" diye karalamaya kalkmıştır.

    oysa nikbin şimdiye kadar kendisine cevap vereni bırakın, hakaret eden, entry'leriyle boş boş dalga geçmeye çalışan insanlara bile hiçbir zaman bu nedenle özel mesaj göndermemiştir, onları direkt muhatap almamıştır bile. işbu şahsın yakındığı özel mesaj ise, asıl kendisinin gönderdiği dalga geçme amaçlı bir özel mesaja verilmiş terbiyeli bir cevaptan ibarettir.
    15.
    nickinin başlığını foruma çevirmiş yazar. (bkz: sözlük kuralları)
    16.
    sol freymde nicki her görüldüğünde* nazım hikmetin nikbinlik adlı şiirini akla getiresi, "160 km hızla giderken öpüşmek" caizmidir diye sorulası boun sözlük yazarı.
    17.
    dinci-gericidir. *
    18.
    ezbere konuşan, başkalarının düşüncelerini kopyalayan yazar. inancı sağlam olduğu için gerçekleri görmüyor sorun değil.herkesin inancına saygılıyız.
    19.
    ezbere konuşmayan, ama bütün herkes gibi bilgilerinin çoğunu kitaplardan, alimlerden öğrenen, ama hiç kimseyi körü körüne takip etmeksizin kendi sentezini oluşturmaya çalışan sözlükçü.

    diğer birtakım sözlükçüler onun hakkındaki entriyi sürekli meşgul eder, herkes bir şeyler yazar ve sonra da bunlardan biri çıkıp onu "nickinin başlığını foruma çevirmiş yazar" olmakla itham eder. yav biladerler kim foruma çevirmiş burayı görmüyonuz mu?
    20.
    mesaj butonunu henüz keşfedemediğini düşündüğüm yazardır. kardeş bir derdin varsa şikayetin varsa gider muhattabına özel mesaj atarsın değil mi? bana kalırsa * ona enrty girdikçe zevk almaktadır. ben de gireyim de zevk almaya devam etsin.
    21.
    kendisine özel mesaj gönderen bir sözlükçünün, çanakkale'den boğaziçililere (peh peh) akıl öğretmeye mi çalışıyon, gibi bir şey dediği sözlükçü. halbuki kendisinin vatanı, memleketi çanakkale olmakla beraber, o da bir boğaziçi üniversitelidir.

    ayrıca nikbin insanlara kendisinin adındaki entriye mesaj yazmamalarını nasihat eder. zira bu mesajlar kamuoyu önünde yazılıp entri uzadığında, gözlem kabiliyeti müthiş ötesi olan (!) diğer bazı insanlar bu uzamadan ötürü nikbin'i kendi adındaki entriyi forum hâline getirmekle suçlamakta, hatta böylece sözlük kurallarını ihlâl ettiğini filan iddia etmektedirler (yukarıda görüldüğü gibi).

    ayrıca kendisini adındaki entride kötülemek için doğru olmayan bilgiler vermeye kalkan insanlar lütfen cevap olarak özel mesaj beklemesinler. halk önünde verilen dezenformasyon yine halk önünde cevaplanır; bu işin mantıkî kuralı budur efendim.
    22.
    kalemi güçlü, düşünceleri sağlam demokratik yazar. örnek alınası şahsiyet.
    23.
    boun sozlukte okunmaya değer entryler yazan nadir yazarlardan. beğenerek takip etmekteyiz.
    24.
    islamcı faşizanlığın ateist faşizanlıktan daha akıllıca olduğunu söylemiş faşizm tartısı. at gözlükleri, benim o başlıktaki amacımın dine laf sokmak olduğunu düşünmesine neden olarak savunmaya geçmiştir. aslında içinde totaliterlik olup da dışarıya demokrasi çağrılarında bulunan tayyip erdoğanlar familyasından geldiği hakkında şüphelerim oluştu.

    (#24572)
    25.
    inançsız yazarlar karşısında at gözlüklerinden kurtularak yazılar yazan bilgili yazar. kimse gibi c/p yapmaz, bildiğini yazar.
    tek tavsiyem kendini bilmez densizlere şu cevabı vermesidir:

    (bkz: lekum dinikum veliye din)
    26.
    bildikleri bariz c/p olduktan sonra bildiklerini yazmasının çok da bir orjinalliği olmayan yazar.
    27.
    harfine dokunmadan yemek tariflerini kopyalamak yerine en azından yazdıklarına emek harcayan kişi.

    (bkz: orjinalliğini yesinler)
    28.
    sözlüğün en popüler yazarlarından birisi.
    29.
    stalini savunan insanların türkiyeyi kan gölüne boğacağını boğaziçi halkına duyurarak provokatif görevini yerine getirmiş reklam turşusu. sözlükteki amacı yazı yazıp sözlüğe katkıda bulunmaktan çok şeriatçılık borazanlığı yapmak gibi duruyor. laiklik gibi ilerici ve eşitçiliği tartışılmayacak bir rejim anlayışıyla da arası hiç iyi değil, pek kaldıramıyor.
    30.
    ara sıra kendisine küfreden yazardır. asagıdaki iki ifade de ayrı baslıklar altında kendisine aittir.

    "efendim, köpeğin havlaması, çakalın uluması, mandanın böğürmesi ve eşeğin anırması ne kadar doğalsa, insanların da kendi tabiatlarına uygun sesler çıkarmaları o kadar doğal olduğundan, insanların isimlerini düzgün söylemeyi başaramayan ve isim söylemek yerine bu tür sesler çıkaranların varlığını olağan karşılamak gerekir." (bkz: fethullah gulen e fetos demek)

    "mason sülü (çoban sülü değil) ve hüso'nun 28 şubat sürecinde islam ve dindar görüşlü müslümanlar aleyhine yapılmış baskıları ve karalama kampanyalarını desteklemeleri onların ne gibi adamlar olduklarını ortaya çıkarmıştı zaten." (bkz: husamettin cindoruk u dp nin basina gecirme cabalari )

    edit: #45991 nolu entryde de tükürdüğünü bir güzel yalamıştır.
    31.
    islamî algılayış açısından klasik türklerin islamı algılayışından olmayıp modernist islamcı uzmanlarca mayalanmış, türkiyede arap algılamasındaki nakilci islamın temsilcilerince güdülenmiş, ona göre yorum yapan bir hali var. zamanla özüne döneceğinden kuşkum yok. bilgi içerikli yazıları oldukça faydalı ancak tartışmaya açık.
    32.
    ilim irfan sahibi yazardır. entryleri hem boyuna hem de derinlimesine geniştir. boş yazmaz, pek lakayt entry girmez. ama ahali için kafa yorar, uzun uzun uğraşır. din ve tarih bilgisi engin, genel kültürü geniştir. sözlüğümüz için büyük bir hizmet gerçekleştirmektedir.
    33.
    cumhuriyetin kuruluş paradigmasına beslediği kin ve nefret inanılmaz olan yazar.
    #39154 )
    #39212 )
    fettullah cemaati partisinin siyasi tezlerinin borazanlığını yapma gorevini de kendisi üstlenmiştir.
    ayrıca diyanetin alo fetva hattının boğaziçi bayiliğini de almış sanırım.
    #44338 )
    #36942 )
    34.
    meyve veren ağaçtır. sözlüğe girişinden beri hiç kendisini bozmamıştır. takdir edilesidir, alimdir.
    35.
    dine ve dindarlara küfreden veya doğrudan küfretmese bile cahil cahil saldıran insanlara sinirlenip, bazen mütekabiliyet esası çerçevesinde epey sert hakaret kelimeleri kullansa da, bunları aslında kullanmak istemeyen, ilkokula başlamasından ve okuma yazma öğrenmesinden önce bile en çok beğendiği ve özendiği televizyon insanlarının kerli ferli düşünür ve uzman tipinde bilgili insanlar olduğunu hatırlayan aciz şahsım. düşünmek ve kendi çapında konuşup yazmak ve dikkati dağınık değilse okumak, şahsımın hayattaki en büyük zevkleridir.
    36.
    (bkz: bik bik bik)
    37.
    nicki adına açılmış başlığa ikidebir birşeyler yazan bir yazardır. sözlükçü de demiştir kendisine. dindardır dinini savunmak ister ama boşuna uğraşmaktadır. o uğraştıkça dinine laf eden başlıklar uzayıp gidecektir.
    38.
    kendini binbir tilkilikle yatağa attıran, herşeyi yap, yılan gibi kıvrat, it gibi titret i "ama içime girme" i ben bakireyim diyen kızları savunan yazar. bu konuda ayetlerle de argümanını desteklemiş. tebrik ediyoruz.
    39.
    yakında gözyaşları entrylerinden akacak yazardır.

    (bkz: fetullah gülen in sürekli ağlaması)
    40.
    ayrıca kendisine mustafa balbay'ın "devlet ve islam" kitabını okumasını öneriyorum.
    41.
    bin kere cemaatçi olmadığını vurguladığı halde hala cemaatçilikle yaftalanan yazardır. kanunların saçmalığını anlayıp aktarmaya çalışan cesur şahıstır. yazdıkları dine küfredilmesine yol açıyor olabilir, ama yazmasın mıdır? kötü söz sahibinin değil midir? sizler şu boğaziçi gibi ferahlık diyarında huzur içinde bırakılacağınızı mı sandınız?
    42.
    çok şeyler bilmektedir fakat çok serttir, zaman gazetesi yerine vakit gazetesine yazar olabilir.
    43.
    allah korkusu ve en insafsızcasına türkiye halkından saklanan hakikatleri söyleme iştiyakı, ergenekon terör örgütü'ne veya devletin şiddet aygıtlarını insafsız ve gaddar ellerinde tutan laikçi-kemalist-faşistlere duyduğu korkuya ağır basan sözlükçü/sözlük yazarı.

    kendisine sert diyenlere, açın kuran'ı ve sizin yumuşak söylemlerle geçtiğini zannettiğiniz mekke dönemine ait sahih hadisleri (ve yine aynı döneme ait kuran ayetlerini) okuyun da sert söylem demek ne demekmiş görün, der. kitlesel yalan, kitlesel kandırmaca ve despotizm karşısında kendisine sertlik veya yumuşaklık örneği olarak kuran'ı alır.

    ona yumuşaklık telkin edenlerin kuran'dan cımbızla çektikleri örnek, hz. musa'ya --o da sadece bir defalığına olmak üzere-- zalim ve despot firavun karşısında yumuşak konuşmasını emreden ayettir.

    oysa o ayette firavun'un ideolojisine değil, şahsına karşı yumuşaklık emredilmiştir; bu da olur da hz. musa'yı sarayında büyütmüş de olan firavun'un aklı belki başına gelir diye geçici bir süre içindir. yoksa hz. musa'nın oradaki söylemi içerik olarak yine firavun'un resmî ideolojisine karşı son derece zıt ve serttir.

    zaten türkiye'nin dindar halkı, mısır'daki israil oğulları gibi bulundukları ülkeye sonradan gelmiş göçmenler de değildir!

    türkiye'nin dindar halkı, putları yıkan ve "sizi tanımıyoruz" diyen hz. ibrahim ve dostları gibi bulundukları ülkenin has evlatlarıdır, yerlileridir, yüzde yüz sahipleridir.

    bunun yanında hakikatleri anlatma faaliyetlerinin tamamen durdurulması ihtimali söz konusu olduğunda, kişi biraz gizliliğe başvurabilir. ama bu tamamen susmak demek değildir.

    http://gercekhadisler.wordpress.com/2009/05/18/muminler-toplumda-yanlislarin-artmasini-engellemekle-yukumludur/
    44.
    kendi nickinin altını bloga çevirmiş, eline fırsat geçse kendi gibi düşünmeyenleri kafirler diye sallandıracak insancık.
    45.
    eline fırsat geçse şeriatı getirip, hepimizi keseceğinden korktuğum dindar(!). şu şartlarda da pek zor görünmüyor. ülke elden gidiyor, son osmalı padişahı geliyor...
    46.
    #52077 entry sini okunduktan sonra "vay be ne büyük adammış" dememizi bekleyen yazar.
    ayrıca hoşlandığı bir günah için (bkz: kibir).
    pek çok yazısını okudum. sanırım sözlüğü sevap kazanayım diye kullanıyor. allah kabul etsin.
    47.
    ellerine geçse kendisini elektrikli sandalyeye koyacak olan, zorbalıkları tebeyyün eden adamların, sırf yanlışa dümdüz yanlış dediği için nefret ettikleri kendi halinde bir insanoğlu.

    bunların kendisine hiçbir şekilde kullanmadığı, kullanmayacağı ve kullanacağına dair herhangi bir emare göstermediği şiddet yöntemlerini atfetmeleri, kendi içlerindeki ona yönelik arzularını yansıtmalarından ibaret olsa gerektir.

    hiç kimseyi şahsen hedef alıp onu aşağılama kibrini göstermeyen bu adama sürekli aşağılamalarla saldırıldıktan sonra bir de kibirli denmesi evlere şenlik bir insafsızlık olsa gerektir.

    şayet sizin kibir tanımınız, kesin olarak yalan ve sahtekarlık diye bildiğini yalan ve sahtekarlıktır diye söylemekten, bunun verilere veya mantığa dayalı delillerini veya ispatını ortaya koymaktan, siyasî doğruculuk ve omurgasızlığa sapmaktan elinden geldiğince kaçınmaktan ibaretse, varın siz bana kibirli deyin, kibirli beyler ve hanımlar. benim gerçek ve sanal hayatta kibirli davranmayan insanlar karşısında nasıl biri olduğumu, mahviyet ehli denmese bile kibar ve yeterince tevazulu olduğumu, burada bana hakaret etmeye kalkanlara göre çok daha aklı başında olan insanlar söyler dururlar.

    stalinizmi öven ve onun yöntemlerini benimsediklerini açık açık belli eden şiddet eğilimlilerin bir de gelip onu bundan bahsetti diye "halkı stalinist karşıtı şiddete teşvik eden adam" diye karalamaya kalkmaları da bir diğer büyük tuhaflıktır. tabii ya, zamanında hitler ve stalin'in ahlâksız söylemleri aleyhine konuşan ve onların şiddet yöntemlerini kınayanlar da çok kötü insanlardı. aptal muhafazakar halkları hitler ve stalin gibi güzelim ilerici insanları durdurmak üzere kışkırtıyorlardı?!...

    ayrıca bu insanların bazıları, bunların sözlükçü olanları, kendisi aleyhine yazılmış onlarca saçma sapan hakaret entrisini görmezler de, hakkındaki hakaretlere açıklık getirmek istediğinde yazdıklarını dillerine dolayıp onun kendi nickinin altını bloga çevirmiş olduğunu iddia ederler. isterler ki onun aleyhine demagoji yapsınlar yapsınlar ve iplikleri pazara çıkarılmasın... bu yüksek gözlem kabiliyetleri ve yüksek zekâlarından ötürü bu insanları kutlar, onlara teşekkür eder nikbin bendeniz (bendeniz: bende-niz: kulunuz, hizmetkârınız.)

    kendilerine ve diğer insanlara karşı dürüst olmayan insanlar, bir insanın söylediklerinin doğruluğunu çürütmek için yeterli hiçbir mantıksal argümanları yoksa, onun sözlerini etkisiz hâle getirmek için o kişiyi karalama yoluna giderler. bunu yaparken de yukarıda örneklerini verdiğimiz türlü demagoji ve hezeyanları savururlar. böyle tipler kendisini sevmiyor diye nikbin üzülecek veya küsüp gidecek değildir. "doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar" gerçeğini iyi bilir. ama "müminlerin doğruyu emretmek ve yanlıştan alıkoymak" ile emrolunduklarını ve bu ahlâkî sorumluluklarını yerine getirmezlerse bizzat kuran'da allah'ın onları büyük felaketlerle tehdit ettiğini de bilir.
    48.
    (bkz: yeter)
    49.
    zaman ve taraf okuduguna emin oldugum, dinci-gerici yazar.
    51.
    yanlışa yanlış deme hususunda objektif davranmadığı eğer gün gibi açık olmasa, bu kadar tepki almayacak kişidir. yanlışa yanlış denir, demek lazımdır. ancak belli bir söylemin ya da inancın altını çizme çabası ile, içinde binbir doğru bulunduran hususların barındırdığı küçük yanlışlara dair çığırtkanlık, pek tabi ki tepki çeker (bkz: sapka kanunu).
    belli ki kendisinin sabit bir amaci vardir: insanlari islama davet etmek. ancak bunu islama uygun davranmayan insanlari etiketleyerek (bkz: gavur gibi giyinmek), onları ötekileştirip hor görerek yapmaya çalışırsa, başarı sağlayamayacağı psikolojik kurallar çerçevesinde kesindir.